четверг, 7 января 2016 г.

План проведення тижня фізики

План
проведення тижня фізики



Понеділок

Лінійка. Презинтація тижня фізики.
Гра для двох команд. «Фізична показуха». 


Вівторок

Виставка малюнків «Ми Архімеди».
Конкурс газет «Великі учені фізики»


Середа

Програма «Свято фізики».
 Конкурс казок «Фізичні явища в моєму житті»


Четверг

Фізичний конкурс «Ми любимо фізику».
Виставка «Умілі руки» (Демонстрація роботи учнів.)


П’ятниця

Конкурс «Еврика цікавий світ фізики»










Сценарій до проведення конкурсу
«Еврика. Цікавий світ фізики»





Нацюк Л.В. вчитель фізики




Зміст


1.       Вступ.
2.       Оформлення залу і дошки.
3.       Мета проведення конкурсу.
4.       Початок. Слова ведучих.
5.       Проведення І-ого туру конкурсу.
6.       Проведення ІІ-ого туру конкурсу.
7.       Конкурс з глядачами на визначення кращого ерудита.
8.       Проведення ІІІ-ого туру. Практичні роботи.
9.       Пізнавальна гра «Скарбничка цікавих фактів»
10. Проведення IV-ого туру конкурсу. Якісні задачі.
11. Гра «Знайди фізичне явище». Для молодших класів.
12. Оцінювання результатів.
13. Визначення переможця.
14. Нагородження: команд, активного глядача, активного класу.
15. Фінальні слова ведучих.


















Оформлення
                  На дошці: крилаті вислови, портрети фізиків, назва конкурсу.
Окремо стіл з літературою, рефератами, передовими досягненнями, тощо.

Крилаті вислови:
Фізика! Яке об’ємне слово!
Фізика для нас не просто звук!
Фізика опора і основа,
Усих  без винятку наук!

                  Фізика – це наука розуміти природу.
                                                                   (Е. Роджерс)

Мета проведення:    Залучити до цікавого світу фізики учнів молодших класів, поглибити і узагальнити знання учнів старших класів, сприяти розвитку вміння висловлювати свою точку зору, виділяти головне і робити висновки, виховувати зацікавленість матеріалом, формувати усвідомлення необхідності вивчати фізику.


Початок

Ведучий 1:  Світ в якому ми живимо – це світ фізики. Це світ, якого ми не бачимо, це світ молекул, атомів, та електричних частинок. Наука про природні явища та процеси, властивості живої і неживої матерії, з якої складається навколишній світ, народжувався поступово.

Ведучий 2:  З давніх – давен людина замислювалась над перебігом природних явищ. Вони дивували її, а іноді й лякали. З часом люди перейшли до цілеспрямованого спостереження, почали проводити найпростіші досліди для з’ясування причин перебігу природних явищ.

Ведучий 1:  Оголошуємо наш конкурс відкритим.

Ведучий 2:   Розпочну я про напрям, прискорення, час,
                      Про силу й роботу, що діє у нас,
                               Про Ньютона закони і рух,
                               Про масу тяжіння… Ой, дай зведу дух.

 Ведучий 1:   Продовжу, про тертя, імпульс і те,
                      А ще коливання механічне оте,
                              А ще про період, омегу і пі,
                              Це не зернинка в гречаній крупі.

 Ведучий 2:   Ще я доповню про рух реактивний,
                            Про те, який ти: активний, пасивний.
                                А ще про енергію розказую вам,
                                Про космос, що в небі отам.
Ведучий 1:     На фініші, чи злітній смузі, хай завжди будуть справжні друзі!

В нашому конкурсі приймають участь дві команди:
Електрон і Протон, оголошується склад команд.
Оголошується склад журі.

Завдання для І-ого туру.
На картках по одному завданню.
1.      Чому людина перед стрибком присідає.
2.      Як падає людина, коли спіткнеться і коли послизнеться.
Команди готуються, а в цей час учні проводять ряд цікавих дослідів.
(Див.  додаток). Глядачі пояснюють їх з точки зору фізичних явищ.
Оцінювання відповідей

Завдання для ІІ-ого туру
«Бліц – тур». Приймають участь обидві команди, дають відповіді на швидкість.
1.      Назвіть тварин, які пересуваються за допомогою реактивного руху.
2.      Чому щука плаває у воді швидше за інших риб?
3.      Чому важко тримати в руках живу рибу?
4.      Для чого потрібні перетинки на лапах у гусей?
5.      Чому сильний вітер влітку ламає дерева частіше ніж взимку?
6.      Всі знають, що йти вгору важче, ніж йди по прямій дорозі. Чому?
7.      Чому людина може лежати на воді, поклавши руки за голову?
8.      Чому взуття водолаза роблять з важкими свинцевими підошвами?
9.      Чому триматись на поверхні води в морі легше, ніж в річці?
10.  Яку роль відіграє для риби плавальний пузир?
Оцінювання відповідей

Конкурс з глядачами на визначення кращого ерудита
Завдання:
1.      Чому сніжинки не тануть на мерзлій землі?
2.      Як називається найдрібніша частинка речовини?
3.      Від чого залежить швидкість дифузії?
4.      Стан речовини,коли  її густина мінімальна.
5.      Що таке довжина траєкторії?
6.      Якого поля не можна зорати?
7.      Як називають силу з якою земля притягує до себе тіла?
8.      Як називається прилад, який використовується для вимірювання сили?
9.       Одиниця кількості теплоти.
10.  Посудина, яка захищає рідину від теплообміну з навколишнім середовищем.
11.  Як можна швидко збільшити вдвічі тиск людини на підлогу?
Завдання для ІІІ-ого туру (практичні роботи)
1.      Як визначити діаметр футбольного м’яча за допомогою лінійки?
Матеріали: лінійка, м’яч, олівець і папір.
2.      Як знайти радіус невеликої кулі за допомогою мензурки.
Матеріали: куля,мензурка, вода.

 «Скарбничка цікавих фактів»

1.      Чому птахи спокійно сидять на високовольтних проводах?
Тіло птаха являє собою розгалуження кола, опір якого набагато більший порівняно з опором шматка провідника. Тому струм, який проходить через тіло птаха, є дуже малим. Але якщо птах випадково хвостом або крилом доторкнеться до стовпа та в такий спосіб з’єднається з землею, його відразу буде вбито струмом.
2.      Чи можна метал розплавити на руці?
Можна! Якщо йдеться про такі метали, як цезій, з температурою плавлення 28 градусів (щоправда, на повітрі він миттєво спалахує), або галій, який плавиться при температурі 29,75 градусів.
До речі, галій відлякує птахів. З цією метою в Японії створили спеціальні аерозолі на основі цього металу, якими покривають міські пам’ятники для захисту від пернатих.
3.      Що міцніше за волосину?
Якщо порівнювати міцність людської волосини із дротами такого самого діаметра, то волосина буде міцнішою від свинцевого, цинкового, алюмінієвого, платинового і мідного дроту. Тільки залізо, бронза і сталь перевищують людську волосину за міцністю. Жіноча коса здатна витримати вантаж до 20 тонн!
4.      Скільки коштує блискавка?
Середня енергія, що виділяється під час розряду дорівнює приблизно 30 кВт/год. При тарифі 24,6 коп. за 1 кВт/год . одержимо «вартість» однієї блискавки 7 грн. 38 коп.
      Блискавка при цьому є своєрідною «фабрикою» азотних добрив. Кожний розряд дає 1,5 – 2 тонни оксиду азоту. Разом із дощем ця речовина потрапляє в грунт і живить корінь рослин.
Завдання ІV-ого туру (якісні задачі)
1.      Дві кульки, які мають однакову вагу і об’єм (в середині полі ), пофарбовані однаковою фарбою.
Одна кулька виготовлена з алюмінію, а інша з міді.
 З’ясувати де яка не пошкоджуючи поверхню.
2.      Як за допомогою лінійки можна знайти в сонячний день висоту дерева, не залазячи на нього.

   В цей час проводимо конкурс «Знайди фізичне явище» серед
 5-9 класів.

Умови конкурсу:
Роздаємо кожному класу художню картинку, виграє та команда, яка знайде більшу кількість фізичних явищ на ній.

Оцінювання результатів.
Журі визначають переможців і оголошують результат.

Нагородження:

1.      Команд;
2.      Активного глядача;
3.      Активного класу;
Фінальні слова:
Ведучий 1:  Фізику будемо дуже любити,
                              Фізика – це розуміння буття,
                              Дуже важливо усе зрозуміти,
                               Про нас і про наше фізичне життя!


Ведучий 2:      Фізика дуже важлива для нас,
                                 Прискорення й напрям вмикаємо враз,
                                 Без фізики жити не можна ніяк,
                                 Фізика – ЦЕ НАШ ЖИТТЄВИЙ МАЯК!

Ведучий 1:      Шановні глядачі! Наш конкурс підійшов до кінця,
                              сподіваємось, що вам сподобалось, хай щастить, до зустрічі!



Додаток 1
1.      Дошка
·        Назва
·        Крилаті вислови
2.      Портрети
3.      Окремий стіл з літературою, рефератами, досягненнями.

І тур
·        Картки
·        Відповіді

      ІІІ тур
·        Лінійка, м’яч, олівець, папір.
·        Куля, мензурка, вода

Конкурси
1.      Малюнки художників
2.      Чисті листочки, ручки
3.      Призентації


Додаток 2

І тур
Відповіді – підказки
1.      Перед стрибком людина присідає для того, щоб збільшити шлях, на який діє сила поштовху, цим збільшуючи прискорення і швидкість в момент стрибка.

2.      Коли людина спіткається то ноги зупиняються, а тулуб продовжує рух – падає вперед, а коли послизнеться, ноги ідуть вперед тулуб на місці тому падає на спину.


ІІ тур
Відповіді – підказки
1.      L – довжину кола знаходимо експериментально:
L=2Пr=rd
d=L/r
2.      Знаходимо об’єм кульки:
V=4/3 ПR3

 ІV тур
Відповіді:
1.      При одній і тій самій масі тіла, маховик у якого маса розподілена по ободу важче розкрутити за суцільний але і часу потрібно більше щоб зупинити.
2.      Трикутники подібні тому:
Додаток 3

Картка

Команда "Протон"                                   
І тур

Чому людина перед стрибком присідає?
Команда "Електрон"
І тур

Як падає людина, коли спіткнеться і коли послизнеться?

команда "Протон"
ІІ тур
Дві кульки, які мають однакову вагу і об’єм, пофарбовані однаковою фарбою, яку небажано дряпати. Одна кулька виготовлена з алюмінію, а друга - з міді.
Як простіше всього дізнатися, яка кулька алюмінієва, а яка - мідна.
Описати метод. Як?
Команда "Електрон"
ІІ тур

Як за допомогою лінійки можна знайти в сонячний день висоту дерева, не залазячи на нього?
Описати метод. Як?
Команда "Протон"
ІІІ тур. Практичне завдання

Як знайти радіус невеликої кулі за допомогою мензурки?

Команда "Електрон"
ІІІ тур. Практичне завдання

Як визначити діаметр футбольного м’яча лінійкою?


Комментариев нет:

Отправить комментарий